Město Čáslav má podle Jaromíra Strnada na rok 2014 připravenou řadu projektů

Off
Nezařazené

Období přelomu let pravidelně nabádá k rekapitulaci událostí minulého roku a také k plánům do budoucna. Děje se tak nejen v rodinách, ale i v celých obcích a městech, kde je třeba obezřetně a co nejpřesněji naplánovat většinu výdajů a akcí na nacházející období již jen z toho důvodu, že se většinou jedná o větší a organizačně složité záležitosti. O plánech, které by ještě v době do komunálních voleb, jež se uskuteční na podzim tohoto roku, ráda stihla čáslavská radnice, informoval v jednom z rozhovorů starosta města, inženýr Jaromír Strnad.

Podle jeho slov bude v první řadě samozřejmě třeba dokončit projekty, na nichž se začalo pracovat již v uplynulém roce. Nejvýraznější z takových akcí je přitom rekonstrukce a zateplení fasády objektu čáslavské městské nemocnice, které by mělo do budoucna zajistit nižší energetickou náročnost tohoto zdravotnického zařízení a mimo jiné i přispět ke zlepšení estetické stránky budov v areálu. První etapa zmiňované rekonstrukce se přitom odehrála již v roce 2013, kdy došlo například k výměně oken. Nemocnice dostala také novou kotelnu či tak často zmiňovaný spojovací krček mezi hlavní budovou a objektem, v němž sídlí geriatrie.

„Dalším projektem, který chce město v příštím roce zrealizovat, je výstavba nových komunikací v rozšiřující se čtvrti rodinných domů na Čeplově,“ prozradil dále starosta Čáslavi, inženýr Jaromír Strnad s tím, že již v uplynulém roce byly ve spojnici mezi ulicemi Kovalinková a Travní zavedeny inženýrské sítě a pro nadcházející kalendářní období tak zbývá dokončení povrchu vozovky i chodníků.

Vozovky a chodníky jsou ostatně tématem, o němž je v každém městě možné hovořit téměř nepřetržitě.

V Čáslavi bude v prvním pololetí tohoto roku probíhat také rekonstrukce vozovky Jeníkovské ulice, a to v celé její délce – tedy od křižovatky s ulicí Masarykovou a Chrudimskou u pošty až po její konec u prodejny řetězce Kaufland. Na tuto akci se městu podařilo získat dotaci z fondů EU, město se potom na financování díla bude podílet zhruba dvaceti procenty potřebných nákladů. „Protože se v minulých letech již postupně podařilo zrekonstruovat ulice Pražskou i Masarykovu, bude celý tento důležitý dopravní průtah městem nový,“ zdůraznil již před časem v jednom z rozhovorů starosta města. Jeníkovská ulice přitom v době před zprovozněním obchvatu města představovala součást hlavního tahu městem, který nyní u pošty odbočuje do ulice Chrudimské. Z dalších akcí, které město pro právě začínající rok chystá, by bylo možné jmenovat záměr dalšího rozšíření parkoviště pro osobní automobily poblíž vlakového nádraží, dále pak opravu historických hradeb města v místech, kde je to v současné době již skutečně nezbytně nutné. Čáslav, jako historické město, jehož hradební pásmo je oproti mnoha dalším obcím zachováno až v obdivuhodně dobrém stavu a délce, musí jeho ochraně věnovat patřičnou pozornost.

„Budeme i nadále pracovat na získání pozemků pro pokračování cyklostezky,“ doplnil dále inženýr Strnad, který nastínil možnou změnu trasy další části této klidné komunikace. Původní úvahy o jejím prodloužení až do obce Drobovice a následně pak do Čáslavi by mohly být zaměněny za plán propojení Filipova přímo s Čáslaví, a to podél železniční trati a dále přes lávku do Plynárenské ulice až k ulici Chrudimská, čímž by se celý zamýšlený okruh uzavřel.

Starosta města s odkazem na blížící se komunální volby také konstatoval, že k jejichž datu by vedení města chtělo mít plánované akce dle možností dokončeny, aby nebyly budoucímu zastupitelstvu, které se svoji funkce ujme po volbách, předávány pokud možno žádné problémy, spojené s dokončováním započatých projektů.

Zdroj: Obzory Kutnohorska, zak, 7.1. 2014

13606728751